Renault’un Tek Bir Pazara Göndereceği 7 Kişilik B Sınıf AracıTriber!

Sefa Ofis
Renault, B segmente yönelik Hindistan'a yapacağı operasyonun hazırlığını yapıyor.

Renault, sadece Hindistan pazarına göndereceği Triber SUV modelinden bahsetti. Yüksek sürüş araçlarında filosunu gittikçe genişleten Fransız temsilci, makul ölçülerdeki aracına fazla kişi sığdırmanın yolunu bulmuş. Triber, ortalama Captur ile aynı boyutları sağlamasına rağmen, kendini daha büyük göstermiş. Kompakt ölçülerde farklı duruş biçimlerini vermeye çalışan Renault, modelle Hindistan’daki aile aracı ürün listesine yenisini eklemek istiyor.
Şirket bu aralar ülkelere göre model üretimlerini artırdı! BMW X3’ün ucuz alternatifi olarak gelecek Arkana’da Rusya pazarına düşünülmüştü. Triber’in markanın geleneksel çizgilerini temsil etse de bazı noktalarda daha sadeleşmiş efektler veriyor. İşte detaylar;
Triber’in her şekilde bir Renault modeli olduğu anlaşılabiliyor.
Yeni Renault TriberHintli olacak Triber, takım arkadaşlarına göre biraz daha sadeleştirilmiş diyebiliriz. Köşeli far yapısının birleştirildiği ızgarası, hafif efektli yatay krom şeklinde yapılmış. Clio 5’in tampona kadar inen C LED’lerine göre Triber daha boş bir tampona sahip.
Yandan bakıldığında ticari araçlara daha yakın bir profil çiziyor.
Yeni Renault Triber ProfiliGörüldüğü kadarıyla yerden yüksekliğini marka içerisinden bir aracın alt yapısından geliyor. O da Captur olması gerek! Triber’in belirgin kısımlarında geniş camları ve tavan yüksekliğini fark ediyoruz. Çamurluklar ve kapı altlarına plastik takviyeler verilmiş.
Renault aracının arka kısmına geçtiğimizde bizi bir “Ford” modeli karşılıyor.
Yeni Renault Triber Arka GörünümAçıkçası Ford’un yeni EcoSport modeline bakarsanız aradaki benzerliği anlayabilirsiniz. Fransız şirketin biraz daha özgün olmasını tercih ederdik. Yine bu kısımdan da Triber bir aile aracını olduğunu gösteriyor.
Kompakt olmasına rağmen 7 kişinin aynı anda seyahat etmesine olanak veriyor.
Yeni Renault Triber BoyutlarBiraz da boyutlarından söz edecek olursak; uzunluk 3.990 mm, genişlik 1.739 mm, yüksekliği 1.643 mm. Captur ile basit bir karşılaştırma yaparsak; Triber 39 mm dar. Ama 76 mm kadar uzun. Artı yönlerden ve 3. sıra koltukları sığdırabilmeleri 2.636 mm‘lik dingil mesafesiyle alakalı. Değerler doğruysa da Hintli Triber sadece 947 kg.
Kokpitine giriş yaptığımızda daha değişik bir yapı ile karşılaşacağımızı zannetmiştik.
Yeni Renault Triber KokpitAracın “evet bu Renault” dediğimiz kısmı direksiyon simidi. Minimalist takılan tasarımcılar orta üst bölüme yeterli sayılacak bir dokunmatik ekran ekleyip, gösterge grubunu da yarı dijital bir şekilde sunmuşlar. Özellikle klima butonları ve alt bölgeler 90’lı yılların Renault’larını hatırlatıyor. İnsanların da buna tepki göstereceklerini zannetmiyoruz.
Reno’nun Hindistan’daki B segment platformlarında üreteceği modelinin ilk girişi ufak hacimli bir motorla olacak.
Clio ve Sandero’da çok karşılaştığımız 1.0L hacimli motor, 71 ps ve 96 nm tork değerleriyle Triber’e yerleştirilecek. 5 ileri manuel veya otomatik seçenekle aktarımlar yapılabilecek.
Ülkede çok bir rakibi olmadığından fiyatının makul düzeyde, “rekabetçi”bir ücretlendirmenin olacağı söylendi. Chennai tesisi bantlarından indirilecek Triber’in manası sanırız “kabile” anlamına geliyor. Akıllıca bir hareket olarak gördüğümüz ve Renault’un B segmentine yaptığı Hindistan yatırımı kesinlikle iyi sonuçlanabilecek potansiyele sahip.