Hurtigruten 1893'ten beri faaliyet gösteriyor ve bugün dünya çapında keşifler yapıyor. Önümüzdeki birkaç yıl boyunca filosuna bir çift hibrid gemi ekleyecektir ve MS Roald Amundsen sınıfında ilk kişidir.
İlk kez Antarktika’yı geçen ve 1911’de Güney Kutbu’na çıkan Norveçli kaşiften sonra gelen MS Roald Amundsen, özellikle soğuk kutup suları için tasarlanmıştır ve modern bir yolcu gemisinden beklenen lüks olanaklara sahiptir.
Bunlar arasında panoramik saunalar, restoranlar, barlar, geniş görüş platformları, sonsuzluk havuzu, özel açık jakuzili havuzlar ve kabinlerin yarısından fazlasındaki balkonlar sayılabilir. Gemide 530 misafir için yeterli alan, hatta eğitim ve eğlence için özel bir bilim merkezi var.
Temel fark, MS Roald Amundsen yolcu gemisinin dizel veya gaz gibi geleneksel yakıtlarla çalışmayacak olmasıdır. Hibrit güç aktarma organı, en azından yolun karbon salınımını% 20 azaltacak olan kısmı için elektrik kullanımına izin veriyor. Bu haftanın başlarında, şirket bir test yaptı.
Kaptan Kai Albrigtsen'in dizel motorların kapatılmasını ve elektriğe geçmesini emrettiği ilk seferinde, Norveç'in batı sahilinden yeni bir parlak gemi geliyordu. Bu noktada, MS Roald Amundsen, dünyadaki ilk pille çalışan yolcu gemisiydi.
Albrigzen, “Yeni bir geminin kaptanı olmak ve onu tersaneden çıkarmak her zaman büyük bir onur” dedi. “Ekoloji alanında öncü olan MS Roald Amundsen, bu anı benim için ve tüm ekip için gerçekten özel kılıyor. Gemiden, teknolojiden ve nasıl idare edildiğinden çok etkilendim. Şimdi hepimiz gemideki ilk misafirleri ağırlamayı ve yaşamları boyunca onlar için anılar yaratmayı dört gözle bekliyoruz. ”
Başarılı bir ilk çıkıştan sonra, MS Roald Amundsen bu yaz Norveç sahilleri, Svalbard adalar ve Grönland boyunca geziler düzenleyecek. Bunu Amerika'ya uçuşlar izleyecek, ardından Hurtigruten gelecek yıl MS Roald Amundsen'de Antarktika'ya gemi seferleri yapmayı planlıyor.