ProPilot 2.0 ilk kez sadece otoyolda ve sadece belirli koşullar altında olmasına rağmen otomatik sürüşü içeriyor.
ProPilot teknolojisi, Nissan'ın otopilot sürüşünün merkezinde bulunuyor ve son birkaç yıl içinde, şirket belirli modellere yönelik bu modelin kesilmiş versiyonlarını geliştirmeye başladı. 2016'da Serena minibüsüne, bir yıl sonra Rogue'ye, daha sonra Nissan Leaf ve X-Trail'a kuruldu.
Orijinal ProPilot, otoban sürüşünde, hızlanma, direksiyon ve frenleme konusunda yarı özerk yardım sağlamanın yanı sıra, şeritten çıkarken sizi uyarma, akıllı acil durum frenlemesi ve şeritle akıllı parazitlenme gibi konularda rol oynadı.
Ancak yeni duyurulan ProPilot 2.0 sürücülere ellerini direksiyondan almalarını teklif ediyor. Otomobil etrafındaki ortamı izlemek için kameralar, radarlar, sonarlar, GPS ve harita verilerinin bir kombinasyonunu kullanır, ancak kontrol paneline takılı olan dahili kamera sürücüyü izler ve yola dikkat etmesini sağlar, aksi takdirde otopilot kapanacaktır.
ProPilot 2.0 otoyol trafiğini kontrol eder ve önce sürücünün belirli bir rota oluşturabilmesi için hedefe girmesini gerektirir. Sesli ve görsel bildirimler sürücüyü açabileceği konusunda bilgilendirir ve düğmeyi tıklatarak teklifi kabul edebilirsiniz.
Bu andan itibaren, sistem otomobili şeridin ortasına merkezlemeye yardımcı olacak ve önündeki araçla güvenli bir mesafe sağlayacak. Daha sonra sürücü ellerini direksiyondan kaldırabilir. ProPilot 2.0, güvenlik nedenlerinden dolayı sürücünün ilk önce direksiyon simidinde elleriyle yetkilendirmesi gereken, şeritte önerilen bir değişikliğin sürücüsünü uyararak daha yavaş bir aracı sollama fırsatlarını tespit edebilir. Solladıktan sonra, eller çıkarılabilir.
Teknolojinin Nissan programında diğer araçlara ne zaman kurulacağı henüz bilinmiyor, ancak Skyline'daki ProPilot 2.0 2019 sonbaharında Japonya'da ortaya çıkacak.